Kus de Wereld Yoga 2017-11-16T20:22:48+00:00

Natuurlijk in beweging
Welkom bij Kus de Wereld. In mijn Yoga en meditatie lessen neem ik je mee in de energie en het ritme van de seizoenen. Door met de natuur mee te bewegen kom je dieper in verbinding met jezelf waardoor je meer rust en ruimte ervaart in je lichaam en geest. Je komt in je natuurlijke flow. De ademoefeningen, yoga houdingen, meditatie en ontspanning op helende muziek vitaliseren je lichaam en geest. Ervaar je innerlijke stilte en wijsheid.

Yoga-lessen

Er is een wekelijkse les op dinsdagochtend van : 9.15-10.15 uur.
Er is een tweewekelijkse les op dinsdagavond van : 20.00-21.30 uur.
Tarief: 1-uurs les is 10 euro en een les van 1 uur en 30 minuten is 15 euro.
Er geld een afname van 10 lessen. Bij aanmelding ontvang je een inschrijfformulier en een factuur.
Wil je een gratis proefles volgen? Ik kom graag met je in contact.

De lessen worden opgebouwd volgens de principes van Hatha yoga. Een Hatha Yogales is opgebouwd uit ontspanningsoefeningen, warming-up oefeningen,asanas (yogahoudingen), ademhalingsoefeningen, concentratie oefeningen (mindfulness) en meditatie.

Hatha Yoga

Yoga is een woord uit het sanskriet en betekent ‘juk’ dat staat voor verbinden, één worden of samen gaan – het lichaam en de geest. Uitgangspunt bij de yoga is dat ieder mens een uniek wezen is met een eigen beleving.Yoga is een spel van beweging en verstilling. Yoga is een manier van leven, waardoor er bewustwording optreedt over het lichaam, de geest en de innerlijke levenskracht. Het komt oorspronkelijk uit India waar het vooral oraal werd doorgegeven. Yoga is geen godsdienst maar een manier van leven en een praktische hulp – een middel om één te worden met het Goddelijke oftewel één met al dat is.

Asana

De fysieke yogahoudingen worden statisch gedurende een bepaalde tijd met een specifiek doel aangehouden, op een manier die comfortabel is en die geen klachten of ongemakken tot gevolg hebben. Doel is de voor elke asana beoogde uitwerking op spieren, pezen, organen en/of klieren te realiseren. Bijvoorbeeld door het stimuleren van de doorstroming van het bloed waardoor de toevoer van voedingsstoffen en zuurstof naar alle delen van het lichaam verbetert.

Ademhaling

Met de ademhalingsoefeningen wordt door diep adem te halen door de neus naar de buik de longcapaciteit vergroot. Dit brengt zuurstof in de lagere -met de grootste inhoud- delen van de longen. Door op een juiste manier adem te halen, kun je pijnlijke (spier)spanning en hoofdpijn voorkomen, je geest kalmeren en energie behouden.

Ontspanning

Goede rust en ontspanning is essentieel voor een natuurlijke manier om te herstellen van een drukke dag en lichamelijke inspanningen. En te voorkomen dat kostbare energie verspild wordt aan spanningen en stress. De enkele minuten volledige ontspanning tijdens een Hatha Yogales kunnen evenveel rust opleveren als enkele uren slaap.

Concentratie/ postitief denken

Gedachten hebben een enorme impact op het energieniveau en kunnen een belemmering vormen om kalm van geest te worden. Het stil maken van de gedachten en de geest is iets wat iedereen van nature kan, onder andere met behulp van concentratie oefeningen. Deze richten zich op het vergroten van focus en wilskracht en kunnen helpen bij het verminderen van stress. Positieve gedachten verhoogt het energieniveau, wat directe invloed heeft op de gezondheid.